קמפיינים ב-Google Shopping

מודעות מסוג Product Listing Ads הן דרך מעולה לאתרי איקומרס לייצר עוד תנועה  לאתר ועוד מכירות. פורמט המודעה בנוי מתמונה, כותרת, מחיר, שם העסק ועוד. המודעה הזו נמצאת בתוצאות החיפוש והיא בולטת הרבה יותר ממודעת טקסט. יתרון ענק של שימוש במודעת שופינג הוא שלעיתים מוצג יותר ממוצר אחד של אותו מפרסם בתוצאות החיפוש (דבר שאינו ניתן ואינו חוקי לביצוע בקמפיין מבוסס מילות מפתח). בדוגמא המצורפת אפשר להתרשם מהעבודה המרשימה של וולמרט בקמפיין שופינג בארה"ב. חיפוש של המילה iPad מציג את וולמרט בשלוש מתוך ארבע מודעות שופינג ובעוד מודעת טקסט למטה.

Product Listing Ad

 

 

 

גוגל שופינג עדיין לא פועל בישראל אבל נפוץ כבר במדינות רבות בעולם. קמפיין שופינג דורש עבודה עם Google Merchant Center – בו מרוכז המידע על המוצרים באתר. לשם יש להעלות פיד של המוצרים (קובץ טקסט שמכיל מידע כגון שם המוצר, מצבו, תיאור המוצר, תמונה, שם היצרן ועוד). יש לקשר בין חשבון האדוורדס למרצ'נט על מנת להפעיל קמפיין שופינג.

ליצירת קמפיין שופינג באדוורדס יש ליצור קמפיין חדש ולבחור בסוג Shopping. לאחר מכן יש לקשר אותו למרצ'נט סנטר הרלבנטי ולבחור את המדינה לה תרצו למכור. שאר השדות שיש למלא הם סטנדרטיים: תקציב יומי, בידים, טרגוט גיאוגרפי וכו'. למודעה ניתן לצרף טקסט שיווקי למשל "משלוח חינם" או "מכירת סוף עונה". ברירת המחדל של גוגל היא להציג את כל המוצרים, אולם ההעדפה שלי היא לחלק את המוצרים לקבוצות מודעות שונות על מנת לתת ביד שונה, טקסט שיווקי ממוקד ולבצע אופטימיזציה טובה יותר.  באופן זה ניתן גם למנוע הופעה של מוצרים מסויימים שאיננו מעוניינים לקדם (למשל כאלה שהרווח עליהם נמוך).
דו"חות הבנצ'מרק שקיימים בממשק מאפשרים לראות CTR ו-CPC וכמות הופעות (Impression share) לעומת המתחרים שמפרסמים מוצרים דומים.
קמפיין שופינג לא מתבסס על מילות מפתח, אלא על המוצרים עצמם. המנוע של גוגל מחליט אם יש מוצר בפיד שלנו שתואם לשאילתה של יוזר וכך מחליט אם להציג את המודעה או לא. ככל שהפיד יהיה מפורט יותר ויציג יותר שדות, כך יגדל הסיכוי שהמודעה תוצג. ניתן לראות את מילות החיפוש שהובילו ללחיצה על המודעה, ובמידה והן לא רלבנטיות למוצרים המקודמים, לשלול אותן.
דיווח מפורט ניתן כיום לראות בגוגל אנליטיקס  – התוצאות ניתנות לניתוח על פי השדות בפיד כמו קטגורית המוצר, הסוג, הברנד ועוד. מעניין להסתכל על נתונים כגון באונס רייט, מספר דפים נצפים ומכירות כדי להבין באיזה מוצרים כדאי להתמקד.

מאמרים נוספים

האם אתם חברים בניוזלטר?

אנחנו לא שולחים ספאם – רק המון אהבה